söndag 11 december 2011

Extremsport

Igår medan M var upptagen med att slå på folk på karatejulfesten, spenderade jag dagen med mamma. Vi försökte få till stånd lite julstämning, så vi gick på julmarknad i Åbo. I ösregnet. Det blev nästan som en extremsport att försöka ducka för vassa paraplyer och hoppa över dom djupaste vattenpölarna.








Sedan gick vi in till stan och shoppade lite och åt julig Hesburgermat. Hemma hjälpte jag henne med att baka bullar och laga pepparkaksdeg, hjälpte pappa med julbelysningen och tog en massa foton av min bror ända tills han började sucka så djupt att han blev yr i huvudet syrebrist. Då tog jag istället foton av hans vackra, välmående rosor.



Här hemma har vi inte en enda julprydnad, blinkade discoljusslinga eller tomte framme ännu. Som tur fick jag ändå lite pepparkaksdeg hem med mig, så nu ska vi baka pepparkakor och sedan tänker jag skicka ner M till källaren och hämta upp julsakerna. Det skall nog bli jul här hos oss ännu. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar