fredag 9 december 2011

Note to self: tygskor i december är ingen bra idé

Jag insåg nog inte riktigt exakt hur våt dagens storm skulle vara. Lyckligt ovetande klädde jag mig i mina Converse-skor gjorda av tyg så tunt att det är genomskinligt, och körde till jobbet i blåsten. Hela dagen satt jag sedan och tittade ut genom fönstret. Först började det blåsa riktigt ordentligt. Sedan kom snön. Och sedan kom regnet. När jag klockan fyra steg ut genom dörren såg jag att någon hade parkerat min bil tre kilometer bort, och mellan mig och bilen fanns ett hav av tjock, tung, blöt snö.

Dom första få stegen gick ganska bra, och jag hyste ännu naiva förhoppningar om att komma torrskodd till bilen. Jag hoppade från snöhög till snöhög i bästa Pippi Långstrump-anda och svor högt för mig själv när foten sjönk ner i slasket ända till fotknölarna. När vattnet började sippra in började jag tappa hoppet, och när jag insåg att mina strumpor faktiskt var våtare än snön gav jag upp och klampade argt igenom slaskhelvetet.

Men nu vet jag, det finns ingenting som är så skönt som att ta av sig iskalla, våta strumpor och ställa sig på kakelgolvet i badrummet med golvvärmen. Lite kinamat på det och fredagskvällen kan inte bli mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar