onsdag 28 december 2011

Och som extrautrustning en automatisk ångvältsradar

God jul, lite i efterskott. Det blev en bråd jul, med mycket att göra och ännu mer att äta. Alla bilder sitter fortfarande kvar i kameran i säkert förvar, men som tur har jag andra nyheter att komma med. M and jag körde runt halva Finland i julas, och tur var ju det, för M och jag har köpt en bil! (Mest M, dock, rent praktiskt betalade jag faktiskt inte en cent, men jag var ju med som moraliskt stöd och för det borde man ju få en massa bonuspoäng och eftersom vi har vårt moraliska stöd i S-bonus så går det ju att förvandla direkt till pengar, så egentligen har jag nog ändå betalat en hel del; nästan hela bilen faktiskt, så stöttande som jag var, så nog gäller det väl bara att skriva över den i mitt namn trots allt).

Vår nya bil är en Volkswagen Golf Variant Comfortline 103 kW 1.4 TSI med ABS, ESP, BNP, BBC, TMI och  AC/DC,  krockkuddar, turbo, antisladdsystem, elektronisk stabilitetskontroll, turbo, dimljus, servostyrning, fjärrstyrt centrallås, elektroniska fönster, turbo, farthållare, bänkvärmare, dragkrok, däck, brödrost, epilator, automatisk lottoinlämning och ett antikt gökur i baksätet. Och turbo.

Det är nästan så man blir glad när man vaknar och inser att man får köra till jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar