tisdag 8 maj 2012

Baka tvättsvamp

Förr eller senare kommer det oundvikliga att hända. Jag kommer att fylla år. Igen. Med det i tankarna, sku jag baka tårtbotten idag så att jag inte skulle behöva fundera på det sedan, men vad jag inte hade räknat med, var hur urdålig dag jag hade idag. Ingenting fungerade, allt jag tog i gick sönder, ingen svarare i telefonen när jag ringde, det föll in en massa räkningar genom postluckan istället för boken jag hade beställt, och orkidén som var så vacker igår tappade alla blommor på en dag. Men nej, det tänkte jag inte på. Inte ens det faktum att det fattades en massa ingredienser fick mig på andra tankar. Och jag brukar alltid lyckas med allt jag bakar, så döm om min förvåning när jag öppnade ugnsluckan och ut kom en hopsjunken tvättsvamp som är ful som stryk

Imorgon hade jag tänkt baka bullar. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar