söndag 8 december 2013

IKEA ljuger

Mitt rop på hjälp hördes och mina kusiner Emil och Dennis red in på sin röda paketbils-hingst och slängde ihop vår bokhylla. Nu var den ju sist och slutligen löjligt enkel att bygga ihop. Antagligen den enklaste av alla IKEA-produkter vi har byggt hittills. Som tur är mina kusiner alltför väluppfostrade för att skratta åt oss medan vi fortfarande hörde, och jag försökte lite snällt muta dom att inte berätta åt någon hur enkelt det egentligen var.

Men nu då jag äntligen fått upp bokhyllan via en process som Rube Goldberg själv skulle vara stolt över, så måste jag nog säga att jag är jättenöjd. Men tyvärr verkar det ju som om jag hade packat ner alla mina flickböcker med mina pojkböcker, och tillsammans har dom lyckas föröka sig medan vi varit upptagna med flytten, så jag hade riktigt svårt att få alla böcker att rymmas på bara en bokhylla. Det kan hända att vi får köpa en till lite mindre version av samma hylla så att vårt bibliotek har rum att växa också i framtiden. 

Idag ska vi försöka hitta en stol till vår läshörna, och jag lovar att lägga upp bilder sedan när allt är färdigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar