fredag 14 oktober 2016

Om att hitta juveler i solskenet

Det är något speciellt med ljuset i oktober, eller hur? Någonting händer när solen står lågt på himlen och luften doftar snö. Solljuset blir alldeles gyllene och varmt, och i skenet blir gräset smaragder och löven rubiner. Min kamera står orörd i skåpet trots att det riktigt kliar i mina fingrar att gå ut och fota. När jag letade igenom min telefon hittade jag den här småvissna bilden som jag säkert har tagit då jag egentligen velat gå in och hämta min Canon men haft fullt upp med att stoppa trollungen från att riva terassen. 



Eftersom jag inte har några vackra bilder på rubiner och smaragder att bjuda på, så får ni istället en bonusbild på mig och Oliver, som tyvärr inte kan sitta stilla länge nog för att posera för en bild. 




Trevlig fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar