torsdag 10 november 2016

Om den arga vita mannen

Världen är en skrämmande plats just nu. Mycket har skrivits om valet i USA, och mycket kommer ännu att skrivas. Min åsikt om resultatet är inte unik, och jag kan inte säga det bättre än någon annan heller. Så istället för att skriva om hur förödande det är, både för medmänskligheten och miljön, försöker jag hålla hoppet uppe. Bland de som är födda efter 1982 röstade en stor majoritet för Clinton. Det ger mig hopp. Den arga vita mannen som står med geväret laddat och slänger tegelsten efter tegelsten på gränsen är på väg att dö ut. Hans dödsvrål ekar i fyra år till, sedan får vi se om hans tid äntligen är förbi.

På Medvinden sitter jag med min gradu igen, och väntar på att få se teater ikväll. Peter Pan har premiär på ÅST och vi har barnvakt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar